Alle bestellingen worden verzonden vanuit België.  Op onze  vestiging is geen afhaaldienst voorzien.  Bestellingen zelf afhalen is bijgevolg niet mogelijk. Alle bestellingen worden verstuurd per post of ander transportbedrijf, en dit naar uw eigen adres, of een afwijkend leveringsadres naar uw keuze  (binnen de EU). Prijzen en artikelinformatie: alle prijzen en andere informatie op deze website zijn onder voorbehoud van zet-, vertaal- en tikfouten. Bestellen, betalen, pakket ontvangen: hoe werkt het?

In het kort:

Optie 1:
U plaatst een bestelling via onze website en doet uw betaling met Paypal of bankkaart: Na ontvangst van uw betaling, verwerken wij uw bestelling en versturen ze. Na verzending van het pakket, sturen we u nog een e-mail zodat u weet dat uw zending onderweg is.

Optie 2:
U betaalt via overschrijving: wij bevestigen uw bestelling per e-mail binnen 1 werkdag waarin u ook een bestelnummer krijgt + alle nodige info voor het uitvoeren van de betaling. Na ontvangst van de bevestiging voert u de betaling uit via uw eigen bank en vermeldt daarbij het bestelnummer in de vrije mededeling.  Na ontvangst van uw betaling, verwerken wij uw bestelling en versturen ze.  Na verzending van het pakket, sturen we u nog een e-mail zodat u weet dat uw zending onderweg is.

Heeft u 2 werkdagen na uw bestelling nog steeds geen mail van ons gekregen, dan heeft u misschien een vergissing gemaakt bij het invullen van uw E-mailadres, waardoor onze bevestiging u niet heeft kunnen bereiken. Kijk uw E-mailadres na in “my account” op onze website en verbeter het.  (u dient ingelogd te zijn om uw gegevens te kunnen bekijken en wijzigen) Neem ook even contact op met ons, best per e-mail, en vraag ons uw bestellingsbevestiging nogmaals toe te sturen.

Verzending:

Uw bestelling wordt verwerkt en verstuurd nadat wij uw betaling hebben ontvangen.  We sturen u een e-mail zodat u weet dat het pakket onderweg is.   Het verzenden van pakketten gebeurt altijd op risico van de klant.  Wij vervangen in geen enkel geval pakketten die onderweg gestolen of verloren worden.

Behandelings-, administratie- en verzendkosten:

De eventuele bijkomende kosten zijn afhankelijk van het bedrag van uw bestelling, de betalingswijze, en het leveringsland en worden degressief berekend (hoger artikelbedrag = lagere kosten door u te betalen).
Een tabel met overzicht van de kosten vindt u op de pagina: “overzicht kosten”.  Terwijl u aan het bestellen bent, kan u de kosten die u zullen aangerekend worden op elk moment bekijken in het winkelwagentje.

Leveringen in België:

Voor leveringen in België kan u kiezen uit 2 mogelijkheden:

– u betaalt het volledige bedrag vooraf (artikelen +eventuele bijkomende kosten). Deze pakketten worden verstuurd per gewone post. Onder normale omstandigheden zal het pakket u de volgende werkdag na verzending bereiken.

– u betaalt het volledige bedrag vooraf (artikelen +eventuele bijkomende kosten) en kiest voor aflevering met handtekening van de ontvanger. Deze pakketten worden verstuurd per post.  De postbode mag ze niet in de brievenbus deponeren, zelfs niet als het een klein, plat pakje is.  Iemand dient te tekenen voor ontvangst.  Bent u niet aanwezig wanneer het pakket aangeboden wordt zal u dit pakket op uw plaatselijke postkantoor of postpunt moeten afhalen.  Onder normale omstandigheden dient het  pakket u de volgende werkdag na verzending te bereiken.

Na verzending van uw pakket sturen wij u een e-mail zodat u weet dat het onderweg is.  Indien het pakket niet binnen de normale termijn bij u aangekomen is, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons.

Leveringen buiten België:

Buitenlandse leveringen worden pas verzonden na voorafbetaling van het volledige bedrag op onze bankrekening. U ontvangt een mail wanneer uw pakket verzonden is.

Pakketten worden verstuurd per post of een ander transportbedrijf, naargelang de omvang en het gewicht van het pakket.

Leveringen kunnen meerdere dagen duren, afhankelijk van het land van bestemming.

Herroepingsrecht: U beschikt over een termijn van 14 kalenderdagen waarbinnen u uw bestelling kan annuleren.  U kan dit herroepingsrecht uitoefenen zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief.

Terugzendingen:
Bent u om een of andere reden niet tevreden over uw aankoop, neem dan zo snel mogelijk contact op met ons (best via e-mail).  Wij sturen u per kerende de nodige instructies voor de terugzending.  U kan ons dan de geleverde goederen aangetekend binnen de 14 werkdagen na levering terugsturen.
U dient de verzending voldoende te frankeren. Onvoldoende gefrankeerde zendingen worden door ons niet aanvaard.
Kosten van terugzending zijn ten uwen laste.

Artikelen die niet teruggestuurd kunnen worden:

– Artikelen die wij speciaal voor u hebben besteld.

– Artikelen waarvan de verpakking werd geopend of beschadigd.

-Artikelen die aangekocht werden met korting, promotie- of andere einde reeks prijzen.

Teruggestuurde goederen dienen nog perfect verkoopbaar te zijn!

Om de kwaliteit van onze goederen te kunnen garanderen aanvaarden wij geen terugzending van goederen waarvan de verpakking is geopend of beschadigd.

Indien de goederen in perfecte staat bij ons terugkomen kan u het bedrag van de goederen in mindering brengen van een nieuwe bestelling, of het bedrag laten overmaken op uw bankrekening, naargelang hetgeen u verkiest.
Voor terugbetaling voegt u het rekeningnummer (IBAN + BIC) + naam en adres van de rekeninghouder bij uw zending.  Binnen de 3 dagen na ontvangst van uw teruggezonden goederen, betalen wij het tegoed op uw rekening terug, verminderd met de gemaakte kosten.

Bij terugzending, om welke reden ook, dient altijd het kasticket of de factuur mee teruggestuurd te worden!

Wij vergoeden enkel de waarde van de goederen.  Verzendingskosten van terugzendingen blijven ten uwen laste.  Door ons gemaakte verzend- en administratiekosten van de oorspronkelijke verzending van de bestelling worden afgetrokken van de waarde van de teruggestuurde goederen.

Elke bestelling doorloopt verschillende controles, vooraleer ze verstuurd wordt. De kans op fouten is bijgevolg zeer klein.  Is er ondanks deze grondige controle toch iets niet in orde met uw levering?  Meldt het ons dadelijk!  Wij herstellen zo spoedig mogelijk de fout.

Indien bij gegronde klacht een terugzending dient te gebeuren, vergoeden wij u natuurlijk ook voor de gemaakte kosten van terugzending